Hver søndag kl.12

Søndag er ukas høydepunkt!

Hver uke kommer alle generasjoner og flere nasjonaliteter sammen for felleskap med Gud og hverandre.

Gudstjenestene er fylt med lovsang, inspirerende undervisning, felleskap, og med åpen café etter.

Barna kan glede seg til å være med på Agape Kidz som er menighetens søndagsskole. Her lærer barna om Jesus, bygger vennskap med andre barn, og har lek og morro sammen mens foreldrene er på Gudstjenesten.

Vi tror på hele menighetsfamilien og derfor har vi storsamlingen hver Søndag kl.12.

Agape Kids - Søndagsskole

Agape Kids er menighetens arbeid rettet mot barn og er en arena for å bygge solide vennskap med Gud og andre barn.

Hver søndag arrangeres det søndagskole for alle barn opptil 12 år.  Her blir det undervisning ved hjelp av filmmateriell, bøker, aktiviteter og mye annet morsomt.

Vi har sterkt fokus på bønn som er vår relasjon til vår Himmelske Pappa.

Ønsker du å motta en månedlig gave fra oss?

Dette inneholder esken: En bibel fortelling, undervisnings kort, QR kode til en aktivtet og materiell, en familie utfordring, oppmuntring til foreldrene og godteri!! Og det er gratis! Det er en gave fra oss til deg!

Agape Ungdom

Hver fredag kl.19:00

Hver fredag kl.19 samles ungdommer både fra, og uten i fra menigheten for å prise Gud og ha det moro sammen. Hvem som helst er hjertelig velkommen til å være med. Vi ønsker å se ungdommer vokse i sin relasjon til Gud, og at de tar nye steg i en tidlig alder. Agape Ungdom ønsker å se ungdommer tent for Jesus, og så hjelpe de å gi brannen videre.

Fredagene består av ungdomsmøter & grupper.  Gruppene er delt inn i jente- og guttegrupper med fokus på undervisning, bygge relasjon og moro. Ungdomsmøtene består av lovsang, preken, bygge relasjoner og moro.

Agape Ungdom er også med i et samarbeid med seks andre ungdomsarbeid i Østfold, og sammen arrangerer vi flere events i løpet av året.

Tentro

Er du konfirmant?

Hva er Tentro?

Et frikirkelig konfirmasjonsopplegg, som kan velges i stedet for kirkelig eller borgerlig konfirmasjon. Dette er et nasjonalt undervisningsopplegg, og alle kirker som tilbyr dette, har vært igjennom et lederkurs.

Tentro er et konfirmasjonsopplegg hvor du kan:

Bli kjent med nye venner, vær en del av Tentro samlinger med spennende innhold og aktuelle temaer. Mulighet til å være en del av ungdomsmiljøet knyttet rundt lokalmenigheten, få møte gode og trygge ledere som vil bli kjent med deg. Turer (Bli kjent tur og leir).  Samlingene er annenhver fredag i Agapes lokaler.

I forkant av tentroåret vil vi arrangere et informasjonsmøte om konfirmasjons opplegget for foreldre/foresatte.

Pris for Tentro er 1200 kr pr konfirmant og inkluderer aktiviteter, undervisningsopplegg, og en Bibel.

Det blir også to turer og en leir. Priser for dette vil bli annonsert i løpet av Tentro året.

Påmelding innen august 2024.

Mer om tentro: https://pinseung.no/tentro/

Jeg vil melde meg på :)

Aktiv Mandag

For deg som ønsker felleskap på dagtid

Hver Mandag kl.11 er det samling for deg som ønsker å bygge felleskap. Uansett bakgrunn du har er du hjertelig velkommen til å komme. Vi møtes for lunsj, Guds Ord, aktivteter, felleskap og sosialt.

Vi har ulike misjonsprosjekter hver mandag som inkluderer innsamling til Ukraina, månedlige barneesker, og gratis vaffel og kaffe til folk i Rakkestad.

Språkkafé

Vil du øve på norsken din?

Midt i Rakkestad sentrum – Storgata 16

Datoer for torsdagene:

26 januar, 23 februar, 23 mars,

27 april, 25 Mai, 15 juni og 27 juli.

Kl 19.00 – 21.00

Bli med i en husgruppe

Hva er en husgruppe?

En husgruppe eksisterer for å samle folk i hjemmene for tilbedelse, undervisning og vennskap. Her lærer man om Bibelen, og prinsipper som er relevant i dagliglivet og til hjelp i livets situasjoner. Når vi snakker om tilbedelse handler det om å bli kjent med Jesus og følge Han. Vi fokuserer på å bygge vennskap og gjøre livet sammen. Vi trenger Gud, og vi trenger hverandre.

Vi samles i forskjellige grupper med ulike fokus. Noen har større fokus på familie, noen er for ungdom, noen er blanding, noen er for folk som ønsker å lære mer om den kristne troen.